top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תmikaappelbaum

מה הופך אתר בינוני לאתר מעולה?

עודכן: 10 באפר׳

הפוסט הזה לא ידבר לחלקכם. אבל למי שיש אתר או שוקל לשדרג או להקים חדש, כדאי מאד לקרוא אותו.

לאחרונה אני נכנסת לאתרים של חברות גדולות ורואה בהם כל מיני ליקויים שעשויים להשפיע על התדמית שלהם ועל רצון הלקוח להיכנס פנימה ולהשתמש בשירותיהן. היות וישנן טעויות שחוזרות על עצמן, אפילו בחברות מאד מאד מובילות, להלן כמה דגשים מה כן לעשות.

  • יש אתרים שהם לא מספיק אינטואיטיביים ללקוח. הכוונה שאם אני מחפשת משהו וצריכה לנבור באתר ולשוטט בין הכרטיסיות, משהו בו לא תקין, או שלא נבדק על ידי לקוח קצה. כל אתר חייב להיבדק על ידי קבוצת משתמשים לפני שעולה לאוויר. זה כמובן לאחר שבוצעו בו כל בדיקות המערכת הפנימיות.

  • סרגל כלים- יש אתרים שסרגל הכלים שלהם מלא בקטגוריות. זאת טעות גדולה, כי אין טעם לפתוח קטגוריה אם אין בה מספיק "בשר" כדי לעמוד בפני עצמה. לדוגמא, "צור קשר" לא אמור להיות קטגוריה בסרגל כלים, אלא אייקון בצד.

  • יש אתרים שעמוסים במידע. זה לא טוב ולא מזמין. לכתוב מעט ותמציתי זה הכי חשוב. זה גם הכי קשה, אבל בשביל מה יש כותבים ועורכי תוכן??

  • משפטים ארוכים מדי זה נורא ואיום. כשמגיעים לסוף המשפט, אי אפשר לזכור מה היה בתחילתו. כיתבו משפטים קצרים שמעבירים את המסר.

  • באתרים שמוכרים מוצרים- האפשרות לעשות סינונים ולהגיע למה שאני מחפשת כמה שיותר מהר, מראה שהחיפוש בנוי טוב. נתקלתי באתר של חברת טפטים לדוגמא. הסינון שם היה חלקי ביותר. יכולתי לבחור צבע, אבל לא מרקם, ולא סוג (לדוגמא קלאסי, וינטג'). זה אילץ אותי לעבור על מאות טפטים, עד שנטשתי מרוב יאוש.

  • מינימום זה מקסימום - אתר מינימליסטי, עם המידע הרלוונטי, זה הכי חשוב בראיית לקוח. כשהאתר עמוס במלל ועיצובים, קשה להתמצא בו וזה גורם לגולש לנטוש אותו.


5 צפיות0 תגובות

コメント


bottom of page