top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תmikaappelbaum

חמישה טיפים לכתיבת תוכן מעולה

עודכן: 10 באפר׳

בזמן שעשיתי הליכה, יצא לי להיזכר בכמה דברים שקראתי היום ומאד צרמו לי באוזן. לא בגלל מה שהיה כתוב, אלא בגלל איך שהיה כתוב.

לכן החלטתי לכתוב חמישה טיפים, שהם הבסיס לכתיבת תוכן מעולה (לפוסטים, מיילים, כל דבר בעצם).

  1. משפטים קצרים. כל משפט שאתם כותבים, עדיף שיהיה בין 10-15 מילים. יותר מזה, אתם תאבדו את הקוראים שלכם. לזיכרון שלנו קשה לקלוט מידע רב במשפט ארוך. ככל שהמשפט קצר וברור, המסר יובן טוב יותר.

  2. דמיינו מי קורא את מה שכתבתם ותפנו אליו. זה יעזור לכם להתמקד. לעיתים מה שברור לנו, לא מובן בכלל לצד השני. לכן, חשוב מאד לא רק לומר מה שיש לכם, אלא גם להיות קשוב למה שהצד השני רוצה לשמוע.

  3. תשתמשו בפסיקים ונקודות, פליז. גם אם אתם כותבים הכי טוב בעולם, כשהמשפט לא מחולק בסימני פיסוק, קשה להבין אותו והוא יכול לקבל משמעות אחרת. כתיבה זה לא דיבור. כמו שאנחנו מדברים ועוצרים לנשום, כך בכתיבה. בכל נשימה פסיק, או נקודה (כמובן נשימה רגילה ולא אחרי פעילות ספורטיבית :)).

  4. אפרופו כללי פיסוק: חשוב לזכור, פסיק תמיד צמוד למילה שלפניו, בלי רווח. כנ"ל נקודה, סימן שאלה וכל שאר סימני הפיסוק. וגם, תמעיטו בסימני קריאה. יש בזה משהו מאד מאיים.

  5. אותנטיות. טיפ אחרון, אבל בעצם ראשון. מרגישים אם הכתיבה שלכם מהלב או לא. זה אנרגיות שונות לכתוב מתוך הרגש מאשר לכתוב מהשכל. אם אתם רוצים לייצר לעצמכם קהל קוראים נאמן, תהיו קרובים אצל עצמכם. לא מספיק לתת רק אינפורמציה, אלא גם לשלב אלמנטים אישיים, שנוגעים בעוד אנשים.

אם יש לכם שאלות נוספות על כתיבה, תשאלו פה ובהתאם אייצר פוסטים בנושא.

15 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page